آداپتور دستگاه های تصفیه کننده آب خانگی

این روزها استفاده از دستگاه تصفیه آب به یکی از ضروریات در منازل تبدیل شده که خرید لوازم جانبی آن نیز اهمیت زیادی دارد. در ادامه این مطلب انواع آداپتور تصفیه آب را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا شما بهترین انتخاب را داشته باشید.
آداپتور  دستگاه های تصفیه کننده آب خانگی

آداپتور تصفیه آب چیست؟

یکی از اجزای تشکیل‌ دهنده در دستگاه تصفیه آب آداپتور بوده که برق 220 ولت متناوب شهری را به برق 24 ولت و یا 36 ولت مستقیم تبدیل می‌کند. این وسیله برای قطعات داخلی دستگاه مناسب است و به آن دروازه ورودی برق به دستگاه تصفیه آب می‌گویند. آداپتور با داشتن دو شاخه به پریز برق شهری متصل می‌شود و جریان برق را برقرار خواهد کرد.

علائم خرابی آداپتور تصفیه آب

  • در صورت روشن نشدن دستگاه آب‌شیرین‌کن
  • بلند شدن بوی سوختگی از تصفیه آب
  • اختلال در عملکرد پمپ دستگاه
  • خاموش و روشن شدن متناوب و تکراری دستگاه تصفیه آب

پس اگر آداپتور تصفیه آب دچار خرابی شود باعث نیم‌سوز و یا خرابی کامل پمپ دستگاه و ایجاد صدا در آن و کاهش عمر فیلتر ممبران به‌خاطر عدم کارکرد صحیح پمپ خواهد شد. در نهایت این خرابی به سایر قطعات برقی دستگاه تصفیه آب مانند شیر برقی یا پرشر سویچ‌های آسیب وارد می‌کند.

نگهداری و تعویض آداپتور تصفیه آب

همان‌ طور که قبلاً هم گفتیم به‌ خاطر اینکه آداپتور تصفیه آب همیشه به برق شهری متصل است باید هنگام خرید به کیفیت آن توجه کنیم. آداپتوری که کیفیت پایین داشته باشد امکان آتش‌سوزی آن وجود دارد به همین خاطر توصیه می‌شود هنگام مسافرت حتماً دستگاه را از پریز برق جدا کنید. اگر کیفیت آداپتور پایین باشد احتمال اینکه نتواند آمپر لازم را به شیر برقی و پمپ برساند وجود خواهد داشت و باعث اختلال در عملکرد آنها می‌شود.

اگر این اتفاق برای پمپ بیفتد سبب داغ شدن و در نهایت سوختن آن خواهد شد. آداپتور امکان دارد دچار سوختگی کامل نشود و فقط نیم‌سوز شود که در چنین حالتی عیب‌یابی دستگاه دچار مشکل می‌شود. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر آداپتور تصفیه آب شما بسوزد امکان دارد زمان تعویض فیلتر تصفیه آب دستگاه فرا رسیده باشد. پس اگر از تعویض فیلتر آب دستگاه زمان زیادی گذشته امکان کیپ شدن و بسته‌ شدن راه فیلترها وجود داشته و دستگاه با فشار زیاد آب می‌خواهد راه خروجی را باز کند و همین باعث وارد شدن فشار به آداپتور شده و در نهایت منجر به سوختن دستگاه خواهد شد.

انواع آداپتور تصفیه آب

  • آداپتور و یا ترانس ساخت تایوان
  • تغذیه سوئیچینگ ساخت F.B.K تایوان
  • آداپتور تغذیه ۲۴ ولت ساخت ایران

عمر آداپتور تصفیه آب

اگر یک آداپتور تصفیه آب با کیفیت را خریداری کنید به‌ آسانی خراب نمی‌شود. اما در صورت استفاده مداوم و طولانی‌ مدت و نداشتن محافظ برق امکان خراب‌ شدن آن را بالا می‌برد. پس آداپتوری که ولتاژ مورد نیاز پمپ دستگاه را نتواند تأمین کند باعث کاهش راندمان پمپ و دستگاه تصفیه آب خواهد شد. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم در دوره‌ های ۳ تا ۴ساله با کمک ابزار ولت‌ متر از سلامت آداپتور مطمئن شوید.

آداپتور تصفیه آبی اینفینیتی

آداپتور 24 ولت 2.2 آمپر اینفینیتی (با سوکت ATX)، برای اتصال و استفاده در دستگاه تصفیه آب خانگی طراحی و عرضه شده است. این محصول با طراحی بهینه و کیفیت مناسب، رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کرده است. آزمایشگاه پاورستان اعلام کرده که کیفیت عملکردی این محصول مطلوب بوده و گزینه مناسبی برای استفاده در دستگاه های مذکور است. برای اطلاعات بیشتر می توانید لینک زیر را مشاهده فرمایید.

https://powerestan.com/product/4509848

آداپتور 36 ولت 3 آمپر اینفینیتی (با سوکت ATX)، برای اتصال و استفاده در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی طراحی و عرضه شده است. این محصول با طراحی بهینه و کیفیت مناسب، تاکنون رضایت همه مشتریان را جلب کرده است. آزمایشگاه پاورستان اعلام کرده که کیفیت عملکردی این محصول مطلوب بوده و گزینه مناسبی برای استفاده در دستگاه های مذکور است. برای اطلاعات بیشتر لینک زیر را مشاهده فرمایید.

https://powerestan.com/product/5140008

ارسال نظر
    محمدجواد شهبازی
    12خرداد
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی