تفاوت منبع تغذیه AC با منبع تغذیه DC چیست؟

تفاوت منبع تغذیه AC با منبع تغذیه DC چیست؟

تفاوت اصلی بین توان AC و DC، جهت جریان الکترون­ هاست. این تمایز منجر به ایجاد تفاوت­ های دیگر بین این دو نوع توان می ­شود. حرکت موجی توان AC به این منبع برق کمک می‌کند تا مسیر دورتر را بسیار کارآمدتر طی کند، زیرا نیروگاه‌ها می‌توانند به راحتی مقادیر زیادی برق AC تولید کرده و آن را از طریق خطوط برق تحویل دهند که سپس به ترانسفورماتورها تغذیه می‌کنند تا برای رسیدن به خانه ها، ولتاژ را پایین بیاورند. هنگام تغییر ولتاژ، توان DC به راحتی افزایش یا کاهش نمی یابد؛ بنابراین نمی­ تواند مسافت­‌های طولانی را به طور موثر طی کند.

آنچه که باید به آن توجه شود تفاوت بین انتقال برق AC و DC است. منشاء و منبع تغذیه آن متفاوت است. منشاء از خطوط انتقال می ­آید و برق را مستقیماً به یک دستگاه یا از طریق منبع تغذیه ­ای که برق را به شکل یا ولتاژ دیگری تبدیل می ­کند، تغذیه می­کند. هنگام مقایسه تفاوت بین منبع تغذیه AC و DC، در نظر بگیرید که آیا برق از باتری می ­آید یا از پریز. اکثر پریزها برق AC را تامین می­کنند، در حالی که باتری­ ها رایج ترین منبع برق DC هستند.

چگونه بفهمیم منبع تغذیه AC یا DC است؟

به نظر شما چگونه می­توان تشخیص داد منبع تغذیه AC یا DC است؟ برای این کار باید تفاوت بین منبع تغذیه AC و DC را بدانید و به خود دستگاه توجه داشته باشید. یکی از راه‌های تشخیص منبع تغذیه AC-DC یا مدل DC-DC این است که به خود دستگاه نگاه کنید. اغلب، اطلاعات ورودی و خروجی در جایی روی سطح دستگاه ظاهر می­شود. اگر ورودی AC باشد، یک پاور ساپلای AC-DC دارید و اگر ورودی و خروجی هر دو DC باشند، یک مدل DC-DC دارید.

ارسال نظر
    محمدجواد شهبازی
    1آذر
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی